hielkedijkstra.reismee.nl

Voelt als vakantie...

10 t/m 17 Okt.

Maandag, 10 Okt. was de laatste volledige dag in de prachtige stad Sydney. Deze dag, samen met nog 5 Nederlanders, een binnenlandse vlucht geboekt naar Cairns. Dit word het tropische noorden genoemd en is een soort 'vakantieplaats' voor backpackers.

11 Oktober 12.00 uur vliegen. (Tijdsverschil -1)

Toen we 11 Okt. in Cairns uit het vliegtuig stapten was het dan ook redelijk warm vergeleken met Sydney, een kleine 30°C.

In Cairns blijven we t/m 17 Okt. Deze dagen hebben we eigenlijk alleen maar genoten van het weer en bij het strand gelegen. Het strand is hier wel echt een dingetje. In de normale zee is het namelijk verboden om te zwemmen, dit wegens de krokodillen die daar in zitten.

Het strand is dus nagemaakt, een zwembad welke steeds dieper word met voor het water en de eerste 3 meter in het water zand. Om het hele 'Lagoon' (zo wordt dit genoemd) staan bbq's, welke mogen worden gebruikt door iedereen.

18 Okt.

Vroeg uit bed. Vandaag een dagje duiken in 'The Great Barrier Reef' voor de boeg! Een reef van de werelderfgoedlijst.

En wat was het de moeite waard. Zoveel verschillende maar ook kleurrijke vissen.

Het is net alsof je midden in een grote natuurfilm zwemt. De mooiste foto's die de meesten waarschijnlijk wel van internet kennen van het duiken, ik heb het vandaag allemaal in het echt mogen meemaken! Als er iemand ooit de kans krijg, ik zou zeggen: 'Grijp hem als je de kans krijgt!'

19 Okt.

Vandaag richting 'cape tribulation' ongeveer 2 uren met de bus richting het noorden. Dit is het oudste regenwoud op de wereld. Tussen de 100 en 150 miljoen jaar oud. Hier verschillende dingen ondernomen: het rook ritueel gedaan, dit om een eer te brengen aan de inwonders van 'cape tribulation' vervolgens gezwommen in de rivier, zeker een leuke ervaring om te doen. Toen in een boot door het regenwoud om krokodillen te spotten, en ja hoor: ik heb ze gezien! De komende nacht in een hostel slapen aan het strand. In de middag samen met een gids langs het strand hier gelopen en uitleg gekregen over, dieren en insecten die hier leven. En wat een uitzich over 'the greaf barrier reef'. De dag afsluiten met goede gesprekken. Morgen weer een dag.

20 Okt.

Rond 2 uur weer opgehaald door de bus om weer terug te reizen naar Cairns met een paar tussenstops. Nog een stuk gelopen met een gids door de jungle en naar een uitkijkpunt geweest, zeer indrukwekkend. Nu terug in het hostel, 1 nachtje slapen en morgen vertrekken richting Townsville.

Janneke

Wat al een indrukken , en dat is nog maar week , man wat zul jij nog veel op moeten slaan in je geheugen , geweldig geniet en pas goed op je zelf liefs Janneke

Sylvia

Hielke,
Moai om te lêzen hoe it dy fergjit!
Wat fijn dast earst in bytsje fekansje hast
Geniet fan alles!!
tút út Grins