hielkedijkstra.reismee.nl

The first days.

Hallo allemaal,

Na een best lange reis te hebben gehad hier maar een verslag van wat we de afgelopen dagen hebben gedaan. Niets te klagen en heb het super naar m'n zin!

5 Okt.
'S avonds om 21.50 vliegen we naar Singapore waar we vervolgens een nacht in een hotel slapen en een stadstour krijgen aangeboden. Een reis van dik 7 uren. Het laatste afscheid genomen en mijn avontuur kan beginnen!

6 Okt.
Aangekomen in Singspore om 21.30 uur (lokale tijd). Vervolgens zijn we opgehaald door een bus van het hotel waar we sliepen en naar het hotel gebracht. Na een best wel lange tijd wachten voor het inchecken, zijn we met de groep waarmee ik reis even iets gaan eten. In Singapore zijn hier een soort markten voor, in het midden allemaal tafels met stoelen en er omheen allemaal kraampjes waar eten word verkocht. Iedereen komt op je af stormen omdat ze iets aan je willen verkopen, zeker leuk om een keer mee te maken! Een hartstikke gezellige avond gehad maar ook totaal niet het gevoel gehad dat je aan de andere kant van de wereld zit en je een heel avontuur te wachten staat.

7 Okt.
'S ochtends vroeg ontbeten waarna we weer op bed zijn gedoken, toch enigsinds een beetje last van een jetleg...? Vervolgens om 14.00 uur werden we weer opgehaald voor de stadstour van 3,5 uur. We zijn op veel verschillende plekken geweest. Mijn algemene indruk van Singapore is dat het een grote stad is met veel (vrijwel alleen maar) grote en hoge gebouwen.

Om 22.30 uur in de avond zijn we naar melbourne gevlogen.

8 Okt.
Om 8.30 uur aangekomen in Melbourne. Australië it is, eindelijk! Visum check en door, tot dat iemand er achter komt dat we iemand missen van de groep. Gelukkig stelde het niets voor, zij had een extra bagage controle. Aangekomen bij onze gate, blijkt dat het volgende vliegtuig naar Sydney een uur vertraging heeft.

Eenmaal in Sydney zijn we door een shuttlebus naar het hostel gebracht. Best vreemd eerst, een 6 pers. kamer welke je dus moet delen met 4 andere backpackers afkomstig van de hele wereld, alles went gelukkig.

9 Okt.
Vandaag gezzelig Syney verkennen, een super dag gehad met veel nieuwe indrukken. Wat een stad, en zo ongelovelijk groot! Natuurlijk DE highlights van Sydney gezien, het wel bekende 'opera house' en 'the harbour bridge'. Aan het einde van de middag de dag goed afgesloten, nog even wat gedronken op 'the darling harbour' een touristische trekplaats met veel terrasjes en eet gelegenheden. Een super leuke dag gehad met veel nieuwe indrukken.

Morgen krijgen we de introductie bij het WTC (Work&Travel Centre) het kantoor, van de organisatie waarmee ik reis, hier in Australië.

Lida

dag Hielke,
Fijn van je te horen; je hebt al een hele reis achter de rug.
Hier een rustige herfstdag met af en toe wat regen.
groet, Lida

Sandy Road Ranch

We gaan je volgen en je zijn benieuwd naar je belevingen
Straks kerstmis vieren aan het strand. Heel bijzonder. Veel plezier Down Under.

Elke

Lieverd! Wat fijn dat je het naar je zin hebt! Geniet er van! Ik blijf je volgen op deze manier! Pas goed op jezelf!