hielkedijkstra.reismee.nl

Town 1770/Agnes Water, Noosa, Rainbow Beach, Fraser Island, Brisbane & I've got work.

2 november zijn we vertrokken met de auto uit Airlie Beach richting Town 1770/Agnes Water. 9 uren rijden met een aantal tussen stops. Zo bijv. gestopt bij nationaal park 'Cape Hillsborough'.
Opnieuw weer in een leuk hostel beland. Natuurlijk is de ene iets schoner dan de ander, maar daar moet je niet te critisch op zijn hier...

De volgende dag hebben we surfles gehad, is toch moeilijker dan dat het lijkt... maar zeker veel gelachen, vallen en opstaan! In de middag kangeroo's gevoerd e.d. daarna na een monument van captain James Cook. Dit was de 2e plek waar hij aan land kwam in Australië. Ook hier was, zoals op vele plaatsen, weer een uitkijkpunt boven op een bergtop. Opnieuw weer een prachtig gezicht!

4 Nov.
Rond 9 uur vertrokken uit Towm 1770/Agnes Water naar Noosa. Rustige dag gehad met veel gereis.
De komende 2 dagen in Noosa gebleven en lekker de tourist uitgehangen. Een dagje naar het strand geweest en de 2e dag 'The Boardwalk' gedaan in 'Noosa National Park'. Erg mooi met prachtige uitzichten over zee!

7 Nov.
We zijn een uurtje terug naar het noorden gereden, naar Rainbow Beach. Hier 1 nacht in een hostel en dan 8 nov. voor 2 nachten naar Fraser Island. Het grootste zand eiland van de wereld en de enigste plek waar nog wilde honden leven (dingo's).

8, 9 & 10 Nov.
Fraser Island, jeetje... 1 ding is zeker, veel zand! En dat overal waar je het maar kunt bedenken. Maar dat maakte de ervaring juist compleet. Wat een ongelovelijk groot eiland, en wat was het kicken om dat in een 4x4 te mogen bezichtigen met een gezellige groep mensen!

11 november doorgereden naar Brisbane om daar vervolgens op zoek te gaan naar werk. Een grote en enorm drukke stad waar altijd leven op straat is. Het deed mij een klein beetje denken aan New York.
Maar buiten dat, we waren hier opzoek naar werk en het is mij gelukt!

Nu, 13 november 10.30 uur, terwijl ik dit zit te schrijven, ben ik onderweg naar m'n nieuwe baan. Ik word combain chauffeur, helemaal happy! Dit is in het plaatsje Toowoomba, 2 uren land inwaards vanaf Brisbane. De komende maand zal ik hier werkzaamheden gaan verrichten en zal het denk ik wel even rustig zijn op de blog. Het worden lange dagen voor me. 'S ochtends om 6 uur beginnen tot ongeveer middernacht.

Greetz,

Lida

goedemorgen Hielke,
Prachtig, al die vakantie verhalen.
Ben ook erg blij voor jou, dat je werk hebt gevonden!
Jij bent niet vies van hard werken, dus dat komt wel goed.
No worries ????

Sandyroadranch@gmail.com

Lange dagen op grote percelen.
Werkse daar down under.