hielkedijkstra.reismee.nl

Werk, werk, werk, lange dagen en geen telefoonbereik.

Na 4,5 week geen contact te hebben gehad met de 'buitenwereld' omdat ik geen telefoonbereik had, heb ik een andere simkaart gevonden met welke ik dit wel heb. Hier een update van wat ik momenteel doe:

13 t/m 30 nov.
Een tijd waarin ik veel heb gewerkt, en dan wel als combine chauffeur. 13. November ben ik in Toowoomba aangekomen waar ik werd opgepikt door een collega. 'Het is maar een klein stukje rijden' werd mei verteld. Na 4 uur rijden zijn we aangekomen in 'the middle of nowhere'. Dichtbij St. George, Nindigully.
Geen bereik op de telefoon, geen wifi. Slapen in een oud krakkeminnig gebouw (een oude schapen scheerders slaapplek). Maar dat mocht de pret niet drukken en dat heeft het ook zeker niet gedaan.
Wat een geweldige 2,5 weken heb ik gehad met leuke collega's en een top baas.

Lange uren draaien, beginnen om 6 uur 's ochtends en stoppen om 23.00 uur. De hele dag, non-stop, dorsen (graan en kikkererwten). Veel geld verdienen, en niets uitgeven. Beter kan het niet.

29 november waren we klaar met de graan oogst en hebben de avond een oogstfeest gehad. In 4 weken, is er 5400 hectare graan/chickpeas (kikkererwten) geoogst.

Vandaag, 30 november, ben ik dik 4 uren naar beneden gereist om hier nog een aantal weken te werken als combine chauffeur. Weer midden in de outback, heet (rond de 45°C) en opnieuw zonder telefoonbereik of wifi. Ik hoop op een aantal leuke weken!

Nu, na een dikke week hier gewerkt te hebben heb ik het nog steeds naar m'n zin. Opnieuw een toffe baas en leuke collega's vanaf de hele wereld, jong en oud.
Het werk is, net als mijn eerste baan, bij een contract harvester (loonwerker). We oogsten momenteel voor een graanboer welke 8100 hectare grond bezit. Alles is hier groot, ongelovelijk groot. Zo waren we gister op een stuk land aan het dorsen met een lengte van 7 km!

Als alles meezit is deze klus volgende week klaar. Mijn plan is om dan af te reizen naar Sydney om hier kerst en oud&nieuw te vieren. We hebben hier een gratis appartement aangeboden gekregen.

Het geen bereik hebben op mijn telefoon zal vast en zeker nog een aantal keren voorkomen het komende jaar hier in Australië.
Geen bericht is goed bericht. ;)

Reacties

Reacties

Gerbrich

Wat ontzettend gaaf en blij dat je het zo naar je zin hebt! Maak er een top kerst en oud en nieuw van!

Emile

Hoi Hielke,

Klinkt allemaal ontzettend goed en leuk. Waren natuurlijk wel een heel klein beetje ongerust maar we weten hoe uitgestrekt het daar kan zijn met je naaste buren een paar honderd km verderop. Lekker werken en alvast heel goede kerst onder de zon!

Jikke

Hé Hielke
Fijn om weer wat van je te horen en dan vooral dat je het naar je zin hebt. Heel veel plezier met kerst en oud en nieuw in Sydney. Dat zal vast lukken! We wachten de foto's af.
Groet Jikke

Sandy Road ranch Ee

Wereldse tijden. Geniet er van en veel plezier straks bij de new years eve.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active