hielkedijkstra.reismee.nl

Back to the 'real' world!

Het werk zit erop!
Afgelopen woensdag hebben we de laatste paar sprietjes graan geoogst op 'The Netherway'. Dit was de naam van het gebied waar we de laatste tijd hebben geoogst.
In de avond hebben we opnieuw een harvest party gehad. Erg gezellig, leuk en grappig om de hele oogstperiode, het aantal brandjes en ongelukjes e.d. nog een keer te bespreken met z'n allen. Een harstikke leuke avond welke door ging tot in de late uurtjes doorging.

Gister ben ik vertrokken. Het plan was om terug te reizen naar de oostkust om hier het 2e deel van kunnen te zien. Dit heb ik dan ook gedaan. 4 uren noordelijk met de auto, 6 uren oostelijk met de bus en vervolgens nog 2 uren zuidelijk met de trein. 12 uren reizen op 1 dag, in 1 land en 2 keer van tijdzone verandert, het blijft vreemd. Toch wel even een moment waarop je jezelf bedenkt dat Australië een bizar groot land is!
'S avonds rond 22.00 uur kwam ik aan in 'Surfers Paradise' waar ik 2 van m'n oude reisgenoten weer heb getroffen. Vreemd, om na 5 weken in de outback te hebben gezeten, weer terug te zijn in de 'normale' wereld. Ik moest wennen aan de drukte en luidruchtigheid op straat, de enorme massa mensen en auto's om je heen. Vervolgens op bed, blij weer op een normaal bed te kunnen slapen, en langer te kunnen slapen dan 5 uren. Ik heb er zeker van genoten! Toch blijft de outback supervet! Het leven in een enorme vrijheid met, zo ver je kunt zien, enorme uitgestrekte landschappen. Elke dag je dag eindigen met rood gekleurde hemel van de ondergaande zon. Ik ga terug, dat is zeker!

Vandaag zijn we naar Byron Bay gereisd met de bus. Het plan is om hier t/m maandag te blijven om dan vervolgens de nachtbus te pakken naar Sydney. (Een reis van 13 uren). 2 weken in Sydney te verblijven en dan door naar Melbourne.

Via deze weg wil ik iedereen prettige kerstdagen en een ongelovelijk mooi 2017 toewensen!

Groetjes, Hielke

Reacties

Reacties

Nynke D

Hielke, foar dy ek hiele noflike krystdagen en in sûn, moai en ûnferjitlik 2017! Oant safier aardig slagge tocht ik!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active