hielkedijkstra.reismee.nl

Happy new year!

In protte lôk en seine!
Gelukkig nieuw jaar!

Dit jaar heb ik kerst en oud&nieuw mogen door brengen in Manly, een buiten wijk van Sydney. Wat een ervaring. Gratis, 2 weken lang, in een appartement zitten welke we hadden aangeboden gekregen. Uitzicht op het water, het kon niet beter. Bijna onwerkelijk..

En dan loop je over straat, 1e kerstdag, in je zwembroek met een surfplank in je handen richting het strand. Het blijft vreemd, kerst vieren terwijl het 30°C is. Overal op straat lopen mensen met kerstmutsen/kerstkronen op. Aan het einde van de dag dan toch ook maar een kerstmuts gekocht, maar na 5 minuten kwam het besef dat dit toch vrij heet was. Het kerstgevoel was in ieder geval ver te zoeken voor mij dit jaar...

Een paar rustige, 'normale', dagen later is het dan oud&nieuw. Wat hier volgens iedereen een enorme drukte moet zijn. Mensen die letterlijk 's ochtends om 6 uur in een park gaan zitten om maar de beste spot op 'the harbour bridge' te veroveren. Voor ons geen gestres, wij konden namelijk mooi het vuurwerk van 21.00 uur voor familie vanaf het balkon kijken. Hierna zijn we naar 'North Head' gelopen, 45 tot 60 min. lopen werd ons verteld. Wij hebben er anderhalf uur over gedaan... :)
Wat een spectaculair uitzicht hadden we om 00.00 uur, uitzicht over de hele stad. En wat een vuurwerk is er afgestoken, kunnen we in Nederland nog een goed lesje van leren!

Morgen vertrek ik naar Melbourne. Onderweg nog even een kijkje nemen bij de 'Blue Mountains'.