hielkedijkstra.reismee.nl

The Blue Mountains, Melbourne, GOR & Grampians.

Steeds weer kom je erachter dat Australië een prachtig land is met veel afwisseling in natuur en mensheid.
2,5 week geleden alweer schreef ik mijn laatste stukje op mijn blog. Dit simpel weg omdat ik er geen tijd voor heb of misschien wel gewoon volop geniet van dit bijzondere land!

Na New Years Eve te hebben geviert in Sydney had ik een lift gevonden met andere Nederlanders naar Melbourne. Vanaf Sydney zijn we in de auto naar 'The Blue Mountains' gereden, opnieuw een prachtig national park. Na een dag hier te hebben rondgereden, veel lol gehad en vooral veel foto's te hebben gemaakt zijn we gaan rijden richting Melbourne. Onderweg nog een nachtje geslapen in het kleine dorpje Cowra, waarna we de volgende dag Melbourne hebben bereikt.

In Melbourne ben ik anderhalve week gebleven. Eén van de mooiste steden van Australië wordt hier veel gezegt, en niets is minder waar! In de avond naar St. Kilda, een buitenwijk van Melbourne waar we pinquins hebben gezien en een prachtige zonsondergang (de eerste in 3 maanden). Naar het 'skydeck' gegaan op 300 meter hoogte met een adembenemend uitzicht over heel Melbourne. Ook nog naar 'The Australian Open' geweest. De start van het grote tennisseizoen van dit jaar. Waar we natuurlijk ook Nederlanders hebben zien tennissen!

Vervolgens heb ik een campervan gekocht, mijn huis voor de komende maanden. Super blij mee! Je ziet zoveel meer van het land als je zelf kan rijden i.p.v. met een bus te gaan. Stoppen en doorgaan waar en wanneer je zelf maar wilt!

The Great Ocean Road.
Yes, we did it. Momenteel reis ik samen met een andere Nederlander en The GOR mochten we natuurlijk niet links laten liggen. 1 van de mooiste autowegen in de wereld met opnieuw prachtige uitzichten over de oceaan. 'The 12 apostels' was het hoogte punt. Stukken rots die zijn losgeraakt van het land en midden in de zee staan. De zee zo heftig en wild dat je het bijna niet voor kan stellen. Een weg van 234 km lang, we hebben er 2,5 dag over gedaan.

Vervolgens zijn we door gereden naar 'The Grampians' een national park welke we zeker niet over mochten slaan, aldus de locals en andere backpackers. Rijden over bergpassen bestaande uit haarspeld bochten en grevelroads. De welbekende, bijna onbegaanbare, met veel gaten en hobbelige rode wegen van Australië. Slapen op gratis campeer plekken midden in het bos. (Ja, we blijven toch Nederlanders) Je komt werkelijk op de prachtigste plekken! Gister ochtend zijn we vroeg opgestaan (5 uur) om vervolgens een hike te doen om de zonsopgang te zien vanaf het topje van de berg. Opnieuw adembenemende uitzichten. Wat kan een simpele berg toch mooi zijn.
Ondertussen snel even skypen met het thuisfront zodat ook zij mee konden genieten. Mobile service is soms ver te zoeken midden in de bergen..

Gister zijn we doorgereden richting Adelaide. Maar halverwege toch maar weer een campeerplaats gezocht, we hebben immers toch genoeg tijd.. :D

Vandaag rijden we door naar Adelaide om hier vervolgens een tijdje te blijven, zoals het plan nu staat in ieder geval.....
Na Adelaide gaan we weer land inwaarts, Cooper pedy, Alice Spings en Ayers Rock (Ulurulu).

Ik hoop dat jullie enigsinds op deze manier weer een kleine indruk hebben kunnen krijgen van wat ik momenteel allemaal mag meemaken, genieten doen we zeker!

Foto's komen zodra ik weer ergens wifi heb ;)

Seeya, cheers!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active