hielkedijkstra.reismee.nl

werk, werk, werk en dan... vakantie!

Inmiddels is het alweer een hele tijd geleden dat ik mijn laatste blog heb gepost. Ik zal hieronder proberen te vertellen wat ik momenteel aan het doen ben.

Werk.
Nog steeds ben ik erg veel aan het werk, 6 dagen per week met zo'n 10 tot 12 uur per dag. Ik bestuur de aardappel rooiers. Ik heb het super naar m'n zin, we hebben veel lol en geniet elke dag volop! Naast het besturen van de rooiers, help ik in de workshop met het maken van kapotte machines, met name rooiers. Ik mag dan ook wel zeggen dat ik in de afgelopen tijd ongelofelijk veel geleerd heb, en trouwens nog steeds elke dag doe.

Elke zaterdag ben ik vrij. Meestal gaan we dan met wat vrienden/collega's naar de stad. Adelaide ligt een ' dikke' 2 uur rijden van waar wij wonen/werken.
In principe maak ik dus niet enorm veel bijzondere dingen mee. Natuurlijk probeer ik nog wel eens even iets op de blog te zetten. Zo zal ik binnenkort ook even foto's proberen te uploaden.

Vakantie.
Na zo'n 3 maanden aan het werk te zijn geweest, heb ik mezelf een welverdiende vakantie gegeven. Op dit moment zit ik in Nieuw-Zeeland. Samen met een vriendin uit Nederland reis ik hier 3 weken rond. Wat in eerste instantie een grapje was, is uiteindelijk werkelijkheid geworden. Na veel plannen (i.v.m. mijn werk), stond Fokje Veenstra mij in Auckland op te wachten,

Wat een prachtig land, ongelofelijk mooie natuur met soms adembenemende uitzichten! NZ heeft werkelijk alle soorten klimaten en natuur soorten bij elkaar, ook dit maakt het enorm indrukwekkend. Zo zijn we 's ochtends een paar keer wakker geworden met het ijs op de ramen van de auto en met een uitzicht op de bergen met sneeuw. In tegenstelling zijn we ook meerdere keren wakker geworden met de zon vel op de ramen en een prachtig uitzicht over een meer of de zee. De landschappen veranderen voortdurend als je aan het reizen bent naar je volgende bestemming (waar we vaak niet van weten welke dit is, want alleen het rond reiden in de auto is al super vet). Zeker genieten, en 3 weken... dat is echt te kort. Lijkt me een goede reden om later terug te komen...
Afgelopen zondag hebben we een skydive gedaan vanaf 13500 ft. hoogte. Dit boven de Fox Glacier. Wat een kick, met een fantastisch uitzicht. Zeker voor herhaling vatbaar!
Gisteren (donderdag) heb ik een bungeejump gedaan. Dit vanaf 134 meter hoogte met een vrijval van 8,5 seconden, de hoogste van Nieuw-Zeeland en Australië. Opnieuw een enorme adrenaline kick en wat een super vette ervaring!

De dagen vliegen om. Woensdag is het alweer tijd om terug te gaan naar Australië (en donderdag meteen weer aan het werk).
Maar... de komende dagen eerst nog genieten van NZ!

Cheers !

Reacties

Reacties

Anke

Niet enorm veel bijzondere dingen? Jouw hele reis is één groot bijzonder ding man ;).

Janneke

Wat super allemaal , genieten en werken dat is een prima combi , wij genieten ook van je prachtige foto's op Facebook ????

Tjitske

Geweldig dat jimme it sa nei jimme sin ha tegearre. In fakansje dat begûn as in grapke!! Ik hoopje dat it waar nog hieltiden moai is. Nog mar goed genietsje de leste dagen. Groetnis fan Ropta.

Naldie

Enjoy

hielke

Er staan inderdaad edn aantal foto's op facebook. Ik zal binnenkort hier ook weer even een aantal plaatsen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active