hielkedijkstra.reismee.nl

Town 1770/Agnes Water, Noosa, Rainbow Beach, Fraser Island, Brisbane & I've got work.

2 november zijn we vertrokken met de auto uit Airlie Beach richting Town 1770/Agnes Water. 9 uren rijden met een aantal tussen stops. Zo bijv. gestopt bij nationaal park 'Cape Hillsborough'.
Opnieuw weer in een leuk hostel beland. Natuurlijk is de ene iets schoner dan de ander, maar daar moet je niet te critisch op zijn hier...

De volgende dag hebben we surfles gehad, is toch moeilijker dan dat het lijkt... maar zeker veel gelachen, vallen en opstaan! In de middag kangeroo's gevoerd e.d. daarna na een monument van captain James Cook. Dit was de 2e plek waar hij aan land kwam in Australië. Ook hier was, zoals op vele plaatsen, weer een uitkijkpunt boven op een bergtop. Opnieuw weer een prachtig gezicht!

4 Nov.
Rond 9 uur vertrokken uit Towm 1770/Agnes Water naar Noosa. Rustige dag gehad met veel gereis.
De komende 2 dagen in Noosa gebleven en lekker de tourist uitgehangen. Een dagje naar het strand geweest en de 2e dag 'The Boardwalk' gedaan in 'Noosa National Park'. Erg mooi met prachtige uitzichten over zee!

7 Nov.
We zijn een uurtje terug naar het noorden gereden, naar Rainbow Beach. Hier 1 nacht in een hostel en dan 8 nov. voor 2 nachten naar Fraser Island. Het grootste zand eiland van de wereld en de enigste plek waar nog wilde honden leven (dingo's).

8, 9 & 10 Nov.
Fraser Island, jeetje... 1 ding is zeker, veel zand! En dat overal waar je het maar kunt bedenken. Maar dat maakte de ervaring juist compleet. Wat een ongelovelijk groot eiland, en wat was het kicken om dat in een 4x4 te mogen bezichtigen met een gezellige groep mensen!

11 november doorgereden naar Brisbane om daar vervolgens op zoek te gaan naar werk. Een grote en enorm drukke stad waar altijd leven op straat is. Het deed mij een klein beetje denken aan New York.
Maar buiten dat, we waren hier opzoek naar werk en het is mij gelukt!

Nu, 13 november 10.30 uur, terwijl ik dit zit te schrijven, ben ik onderweg naar m'n nieuwe baan. Ik word combain chauffeur, helemaal happy! Dit is in het plaatsje Toowoomba, 2 uren land inwaards vanaf Brisbane. De komende maand zal ik hier werkzaamheden gaan verrichten en zal het denk ik wel even rustig zijn op de blog. Het worden lange dagen voor me. 'S ochtends om 6 uur beginnen tot ongeveer middernacht.

Greetz,

Het blijft geweldig!

21 Okt.
6,5 uur in de bus gezeten naar townsville. We zijn hier rond 20.00 uur aangekomen. Opnieuw zitten we weer in een leuk en schoon hostel. Hier verblijven we 2 nachten.
In deze dagen hebben we een berg beklommen. Best een opgave, op slippers met een aardige hitte.

Op 23 oktober hebben we de veerboot genomen naar 'Magnetic Island', ook hier voor 2 nachten gebleven. Meteen de eerste dag ben ik helemaal verbrand, ben namelijk ik slaap gevallen in een hangmat in de volle zon, en natuurlijk was ik me vergeten in te smeren...
De volgende dag hebben we scooters gehuurd om het eiland te verkennen, we hebben dan ook een zeer lachwekkende dag gehad. Koala's gespot en wallabies (kleine kangaroo's) gevoerd.

25 Okt.
Een dag waarin we niet veel hebben gedaan. Yatzee spelen en voornamelijk wachten. Op de ferry terug naar het vaste land en door in de bus naar Airlie Beach. 'S avonds rond 20.00 uur zijn we aangekomen in Airlie Beach waar we een eerdere reisgenoot troffen.

De komende dagen hebben we niet veel gedaan, de nodige dingen die nog geregeld moesten worden en tussen door gezellig praten met andere hostel gangers.

29 Okt.
We zijn vertrokken richting 'The Withsunday Islands'. Dit weekend verblijven we 2 nachten in een 5 sterren resort met een groep van 26 personen. Wat een luxe en wat hebben we een supervet weekend gehad!
We zijn naar 'Whitehaven Beach' geweest, hier hebben ze het witste en zuiverste zand op aarde, strak blauwe zee en enorm helder water.
Nog 2 keer wezen snorkelen in 'The Great Barrier Reef'. Opnieuw een toffe ervaring, met het vele koraal en de vele verschillende soorten vissen en schildpadden.

Foto's volgen!

See ya!

Voelt als vakantie...

10 t/m 17 Okt.

Maandag, 10 Okt. was de laatste volledige dag in de prachtige stad Sydney. Deze dag, samen met nog 5 Nederlanders, een binnenlandse vlucht geboekt naar Cairns. Dit word het tropische noorden genoemd en is een soort 'vakantieplaats' voor backpackers.

11 Oktober 12.00 uur vliegen. (Tijdsverschil -1)

Toen we 11 Okt. in Cairns uit het vliegtuig stapten was het dan ook redelijk warm vergeleken met Sydney, een kleine 30°C.

In Cairns blijven we t/m 17 Okt. Deze dagen hebben we eigenlijk alleen maar genoten van het weer en bij het strand gelegen. Het strand is hier wel echt een dingetje. In de normale zee is het namelijk verboden om te zwemmen, dit wegens de krokodillen die daar in zitten.

Het strand is dus nagemaakt, een zwembad welke steeds dieper word met voor het water en de eerste 3 meter in het water zand. Om het hele 'Lagoon' (zo wordt dit genoemd) staan bbq's, welke mogen worden gebruikt door iedereen.

18 Okt.

Vroeg uit bed. Vandaag een dagje duiken in 'The Great Barrier Reef' voor de boeg! Een reef van de werelderfgoedlijst.

En wat was het de moeite waard. Zoveel verschillende maar ook kleurrijke vissen.

Het is net alsof je midden in een grote natuurfilm zwemt. De mooiste foto's die de meesten waarschijnlijk wel van internet kennen van het duiken, ik heb het vandaag allemaal in het echt mogen meemaken! Als er iemand ooit de kans krijg, ik zou zeggen: 'Grijp hem als je de kans krijgt!'

19 Okt.

Vandaag richting 'cape tribulation' ongeveer 2 uren met de bus richting het noorden. Dit is het oudste regenwoud op de wereld. Tussen de 100 en 150 miljoen jaar oud. Hier verschillende dingen ondernomen: het rook ritueel gedaan, dit om een eer te brengen aan de inwonders van 'cape tribulation' vervolgens gezwommen in de rivier, zeker een leuke ervaring om te doen. Toen in een boot door het regenwoud om krokodillen te spotten, en ja hoor: ik heb ze gezien! De komende nacht in een hostel slapen aan het strand. In de middag samen met een gids langs het strand hier gelopen en uitleg gekregen over, dieren en insecten die hier leven. En wat een uitzich over 'the greaf barrier reef'. De dag afsluiten met goede gesprekken. Morgen weer een dag.

20 Okt.

Rond 2 uur weer opgehaald door de bus om weer terug te reizen naar Cairns met een paar tussenstops. Nog een stuk gelopen met een gids door de jungle en naar een uitkijkpunt geweest, zeer indrukwekkend. Nu terug in het hostel, 1 nachtje slapen en morgen vertrekken richting Townsville.

The first days.

Hallo allemaal,

Na een best lange reis te hebben gehad hier maar een verslag van wat we de afgelopen dagen hebben gedaan. Niets te klagen en heb het super naar m'n zin!

5 Okt.
'S avonds om 21.50 vliegen we naar Singapore waar we vervolgens een nacht in een hotel slapen en een stadstour krijgen aangeboden. Een reis van dik 7 uren. Het laatste afscheid genomen en mijn avontuur kan beginnen!

6 Okt.
Aangekomen in Singspore om 21.30 uur (lokale tijd). Vervolgens zijn we opgehaald door een bus van het hotel waar we sliepen en naar het hotel gebracht. Na een best wel lange tijd wachten voor het inchecken, zijn we met de groep waarmee ik reis even iets gaan eten. In Singapore zijn hier een soort markten voor, in het midden allemaal tafels met stoelen en er omheen allemaal kraampjes waar eten word verkocht. Iedereen komt op je af stormen omdat ze iets aan je willen verkopen, zeker leuk om een keer mee te maken! Een hartstikke gezellige avond gehad maar ook totaal niet het gevoel gehad dat je aan de andere kant van de wereld zit en je een heel avontuur te wachten staat.

7 Okt.
'S ochtends vroeg ontbeten waarna we weer op bed zijn gedoken, toch enigsinds een beetje last van een jetleg...? Vervolgens om 14.00 uur werden we weer opgehaald voor de stadstour van 3,5 uur. We zijn op veel verschillende plekken geweest. Mijn algemene indruk van Singapore is dat het een grote stad is met veel (vrijwel alleen maar) grote en hoge gebouwen.

Om 22.30 uur in de avond zijn we naar melbourne gevlogen.

8 Okt.
Om 8.30 uur aangekomen in Melbourne. Australië it is, eindelijk! Visum check en door, tot dat iemand er achter komt dat we iemand missen van de groep. Gelukkig stelde het niets voor, zij had een extra bagage controle. Aangekomen bij onze gate, blijkt dat het volgende vliegtuig naar Sydney een uur vertraging heeft.

Eenmaal in Sydney zijn we door een shuttlebus naar het hostel gebracht. Best vreemd eerst, een 6 pers. kamer welke je dus moet delen met 4 andere backpackers afkomstig van de hele wereld, alles went gelukkig.

9 Okt.
Vandaag gezzelig Syney verkennen, een super dag gehad met veel nieuwe indrukken. Wat een stad, en zo ongelovelijk groot! Natuurlijk DE highlights van Sydney gezien, het wel bekende 'opera house' en 'the harbour bridge'. Aan het einde van de middag de dag goed afgesloten, nog even wat gedronken op 'the darling harbour' een touristische trekplaats met veel terrasjes en eet gelegenheden. Een super leuke dag gehad met veel nieuwe indrukken.

Morgen krijgen we de introductie bij het WTC (Work&Travel Centre) het kantoor, van de organisatie waarmee ik reis, hier in Australië.

Nog een dikke week.

Hallo allemaal,

Nog een dikke week en dan is het zover, mijn avontuur naar Australië. Ik ga proberen om deze reisblog regelmatig bij te werken zodat jullie mij kunnen volgen, voor degenen die dat leuk vinden.

Mocht je graag een mailtje willen ontvangen wanneer ik een nieuw verhaal of foto's heb geplaatst, meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres in te vullen in de rechter kolom.